Op deze pagina wil ik je graag wat meer duidelijkheid verschaffen over mijn manier van werken.

Ik wil benadrukken dat het mijn bedoeling is om van elke ceremonie een persoonlijk gebeuren te maken. Daarom vond ik voor mezelf 2 manieren om dit te doen:

Ten eerste is er een statische ceremonie waarbij ik als ceremoniespreker vooraan sta en de aanwezigen op hun stoel zitten.
Hierbij zal ik het vertellende gedeelte voor mijn rekening nemen en kunnen familie, vrienden, meter, peter, … ook een persoonlijke boodschap brengen of bepaalde delen uit de ceremonie voorlezen.

Daarnaast is er een dynamische ceremonie waarbij er interactie verwacht wordt van alle aanwezigen. Door middel van opdrachten (in spelvorm) wordt er een extra dynamiek toegevoegd aan de ceremonie.
Dit soort ceremonies is leuk voor diegene die gevierd wordt, maar ook de andere aanwezigen zullen zich kostelijk amuseren. Bijvoorbeeld “Mijn sprong” of “Mijn zoektocht” lenen zich uitermate voor dit soort ceremonies.

 

Collage van een dynamische “Mijn sprong”-ceremonie in voetbalthema.

Waar en wanneer?

Waar?
De plaats van de ceremonie kan je zelf bepalen. Heb je een (feest)zaal waar je graag vertoeft? Ga je liever naar een plek in het bos of de duinen? Of bij jouw thuis in de tuin? Er zijn zoveel mogelijkheden dat ik ze hier niet allemaal kan opsommen.
Belangrijk voor een buitenlocatie: let erop dat deze goed bereikbaar moet zijn aangezien de draagbare geluidsapparatuur ook tot daar moet geraken. Vraag ook altijd altijd toestemming of deze plek gebruikt mag worden voor een ceremonie.

Wanneer?
Wanneer een ceremonie op voorhand gepland kan worden, zijn de dagen bespreekbaar.  Best kan je je ceremonie minstens 6 maanden op voorhand inplannen. Dit is vaak een absolute must voor een dynamische ceremonie, maar ook voor een statische ceremonie kan dit perfect. Uiteindelijk is het weer een item dat je kan afvinken van je to-do-list.

Voor meer informatie mag je gerust mailen (info@es-se.be), bellen of een bericht sturen (0487 907 947).